semester trippen

Hej hopp nu har jag kommit hem från våran spontan tripp. Vi började med att besöka söderköping där vi blev kvar två nätter. Stugan vi fick var verkligen helt perfekt! För det första var den ny byggd så allt var fräsht osv. sen låg den mitt i havet så det var bara att ta några kliv och slänga sig i vattnet om man kände för det men vi föredrog badplatsen de få gångerna lusten att svalka sig kom fram.
Vi hann också med att besöka smultronstället vilket förstås är ett måste när man är i söderköping. För er som inte riktigt har koll på vad det är så är det som en glassresturange där man endast kan köpa glass i stora lass, dom är verkligen enorma!
Annars har vi inte gjort något speciellt, mest tagit det lugnt, fiskat och framför allt ätit! Haha jag måste gått upp ett par kilon kan jag säga så som vi ätit, men är det semester så är det och då ska man verkligen se till av att njuta. Vi hann även vidare till Västervik & Linköping. Och jag måste bara höja IKEA upp i skyarna (vi stannade tilll på Ikano huset när vi ändå var i Linköping) för att dom kan ha så god service och låga priser. Vi var sju stycken och åt vår lunch där, 16kr för en mer en helt okej köttbullar & mos meny och till efterrätt blev det deras nybakta kanelbullar och kaffe och detta kalas gick bara på 199kr för hela vårt sällskap. Jag tycker i varje fall att det är helt sjukt och super gott! 
Men jag får ju inte glömma att vi åkte in i Ljungsbro på hemvägen för att handla choklad på cloetta, det är rena rama drömmstället för mig. Jag älskar choklad och nu har jag nog ätit lite för mycket, det märker jag när finnarna börjar blossa en efter en på väldigt kort tid.

Jag har också varit duktig som lagt över bilderna från kamran så nu kan jag med stolthet lägga in lite...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0